Nedávno jsem měl to štěstí strávit cestu Ostrava -> Praha ve společnosti známých osobností českého IT Davda Grudla a Jiřího Knesla. Od diskuze o platových možnostech v ČR jsme plynule přešli na téma dobrého jména.
Jak si vlastně vybudovat dobré jméno?
Ptal jsem se, jestli se dá dobré jméno vybudovat školením – David: “Ne, školení je až druhá fáze”.
Dobré jméno se buduje především:
- chozením na profesně zaměřené akce a mluvením s lidmi o tom, co dělám
- blogováním o tom, co dělám
- přednášením na konferencích a profesních setkáních
- děláním něčeho navíc, např. organizováním profesních setkání (iosova)
Namítl jsem, že psaní blogu mi zrovna moc nejde. Načež David, úspěšný bloger, mi odvětil, že jemu to dříve taky nešlo. A nyní mu to stále nejde. Má to prostě vydřené.
Kde se inspirovat, když nevíte, co psát na blog, o čem mluvit? Samozřejmě z vaší práce a z diskuzí, které jste vedli na profesních setkáních. Nebo v internetových článcích.
Hodno také zdůraznit, že základním předpokladem dobrého jména je to, že člověk své reputaci dostojí. Pokud o sobě pouze rozhlašujete, že jste nejlepší, ale skutečnost je jiná, bude to jen a pouze klamavá reklama.
O dobrém jméně toho bylo napsáno už mnoho, pokud vás toho zajímá více, začněte třeba na blogu volné nohy.
P.S.: Ještě mě napadlo, že v našich končinách můžou vlastně docela dobře fungovat kurzy na naucmese.cz. Začnete zdarma stylem GTD a myšlenkové mapy za kafe, a postupně si vybudujete zkušenosti a know how, rozjedete placené kurzy a v té chvíli už vaše jméno pomalu stoupá do hvězdných výšin. Já to plánuji v brzké době vyzkoušet.
P.P.S.: A určitě bude fungovat sledování vašich oblíbených, kteří už mají své jméno vybudované, a učení se od nich, co a jak oni pro své jméno dělají.
Jo, vlastně máš pravdu. Dobrý jméno je o tom se snažit o pravdu, jako vlastně ve všem. Myslim, že falšování průkazky na vlak ti k tomu moc nepomůže…
No tak je pravda, že jsem kdysi na chvili uvazoval o zfalsovani studentske karticky, nicmene nikdy v zivote jsem nic takoveho neudelal. A momentalne si myslim, ze takove veci nemam zapotrebi.
Naprosto souhlasím. V IT oboru (ale i v mnoha dalších) jde především o budování dobrého jména. Zakázky a další příležitosti pak chodí samy. Vím to z vlastní zkušenosti, protože jsem bohužel v této oblasti šel dlouhou dobu hlavou proti zdi, měl divnou doménu a na kvalitní prezentaci teprve nyní pracuji. Mám otázku – ozývají se Vám hodně lidé přes blog? Třeba u mě je blog primárním zdrojem zakázek.
Marek Hnátek recently posted..Linkbuilding podle vaší cílové skupiny
Naprosto souhlasím. Já se svým blogem teprve teď začínám (po roční pauze a velké nepravidelnosti), takže zatím to moc zdroj zakázek není. Ale myslím, že v budoucnu se rozhodně významným zdrojem příchozích zakázek stane.
Jiří Urbášek recently posted..I v Česku se dají vydělat velké peníze